23 september 2010

Gebruiksaanwijzing

Pas geleden bracht mijn schoonzus een simpel inklapbaar keukentrapje voor me mee, zo-eentje met twee treden. Ik ben niet zo groot en heb altijd moeite om op de bovenste plank van mijn (kleding)kasten te komen, vandaar ;-)
Hij zat keurig in plastic folie geseald, en er zat zelfs een boekje bij: de gebruiksaanwijzing.  Een gebruiksaanwijzing? Jazeker, voor zoiets ingewikkelds als een trapje moet dat toch zeker wel.....
Ik was best wel benieuwd wat dáár nou in zou staan, dat kun je je zeker wel voorstellen! Na enig zoekwerk - er waren maar liefst 19 (!) talen vertegenwoordigd - vond ik het Nederlandse gedeelte. Nou, er ging een wereld voor me open! Kijk, sommige zaken spreken voor zich, zoals even checken of alles goed vast zit voor je hem gebruikt, en dat het niet de bedoeling is dat je olie, modder of sneeuw op je trap smeert. Maar wat dacht je van 'plaats de trap niet ondersteboven of achterstevoren'? Daar was ik toch nooit opgekomen. En 'gebruik bij harde wind - windkracht 6 - buitenshuis geen trap'? Je zou toch eens 30 cm naar beneden vallen.....

wordt vervolgt!

1 opmerking:

  1. Whoehahahahaha... ik lig helemaal dubbel hier!!! Tineke dit meen je toch niet he?
    he he he... dus je weet het... windkracht 6... geen trapje gebruiken...he he he!!!
    Liefs, Marit.

    BeantwoordenVerwijderen